Nesileiskite mulkinami nekompetentingų kompanijų ir asmenų, kurie skelbiasi tvarkantys buhalteriją ir grąžinantys mokesčius už mažiausią kainą.
Kartą teko kalbėtis su viena buhaltere apie tai, kad klientui nebuvo sugrąžinti mokesčiai, nors jis jau laukė 2–3 mėnesius. Apsiėmėme spręsti šį klausimą. Domėjomės, kokiu būdu buvo paduotas prašymas klientui grąžinti mokesčius – popierinė deklaracija paštu ar internetu. Buhalterės atsakymas buvo paprastas: „Koks dar **** internetu?!?“
Vis dėlto kompanijos, kurios profesionaliai užsiima mokesčių grąžinimu, 90 % visų deklaracijų atlieka internetu, nes:
1) taip tiesiogiai yra prieinama prie HMRC duomenų bazės;
2) mokesčiai sugrąžinami efektyviai ir per trumpiausią laiką.
Mes norime jums pasakyti, kad profesionalus buhalteris, išmanantis ką ir kaip daro, žino atsakymus į visus klausimus.
Neskubėkite pasitikėti. Atkreipkite dėmesį į tokius dalykus, kaip:
1. Buhalterio reklama.
Jūs pagalvosite, kad reklamos pateikimas nesvarbu, o svarbiausia, kad būtų pigu. Tačiau tai, kiek įdedama kruopštumo, dėmesio į asmeniškumą, kaip įsigilinama į svarbius dalykus reklamoje, kaip estetiškai ji atrodo, gali parodyti, kaip rimtai buhalteris ar kompanija žiūri į savo darbą ir kokios kokybės paslaugą jums rengiamasi suteikti.
2. Gramatinės klaidos.
Nė viena rimta kompanija neturės gramatinių klaidų nei savo interneto puslapyje, nei reklamoje. Gramatinės klaidos – tai nepagarba tiek jums, tiek savo darbui.
3. Kompanijos registracija.
Būtinai patikrinkite, ar buhalterinė įmonė yra įregistruota. Tai galite padaryti adresu www.companycheck.co.uk. Paaiškinsime, kodėl tai svarbu. Jei kompanija neregistruota, jums nebus suteikiama jokia garantija. Visų pirma, registruota kompanija turi įstatymiškų įsipareigojimų klientui, kuriam suteikia paslaugas. Ypač kai paslauga užsakoma nuotoliniu būdu (telefonu, el. paštu, paštu, pildant formą internetu).
Jeigu atsiskaitėte iš anksto ir jums nebuvo suteikta paslauga, pagal nuotolinio paslaugų ar prekių pardavimo įstatymą jums turi būti grąžinti pinigai. Įsivaizduokite, kad dėl mokesčių grąžinimo kreipėtės į neregistruotą kompaniją, kuri dirba kaip savarankiškai veiklą vykdantis asmuo (self employed) arba apskritai nėra neregistruota. Jeigu mokesčiai jums nebuvo grąžinti, jūs nieko negalite padaryti, nes toks asmuo ar „kompanija“ (kaip dažniausiai ir būna) dingsta, nebekelia ragelio, pasikeičia numerį. Tačiau jei kompanija registruota, jūs galite atgauti savo mokesčius per teismą (www.moneyclaim.gov.uk).
4. Sąskaita už paslaugas.
Visada gaukite sąskaitą už paslaugas arba mokėjimo išrašą, jei atsiskaitote grynaisiais. Priešingai, jūs negalėsite įrodyti, kad už paslaugas atsiskaitėte. O tai reiškia, kad negalėsite rimtai skųstis dėl paslaugų kokybės arba atgauti pinigus už nesuteiktas paslaugas.
5. Agento kodas.
Jūs turite teisę paprašyti pateikti agento kodą. Kiekviena kompanija, tvarkanti mokesčius, turi agento kodą. Agento kodas yra išduodamas HMRC, kad kompanija oficialiai galėtų atstovauti jus mokesčių klausimais. Įsidėmėkite – visais atvejais jūs turite duoti sutikimą tvarkyti jūsų buhalteriją arba mokesčių klausimus. Tam yra specialiai skirta forma 64-8.
6. Atkreipkite dėmesį, kad atskleidžiate pačius svarbiausius savo duomenis.
Tikrinkite, kam juos duodate! Privatūs asmenys paprasčiausiai gali dingti ir panaudoti tai savo tikslais, ir dažnu atveju pasisavina patiklių lietuvių grąžintus mokesčius. Kompanija, dirbanti tokį darbą, turi būti registruota kaip asmens duomenų valdytoja ir laikytis konfidencialumo principo bei specialių procedūrų. Ar kompanija registruota kaip asmens duomenų valdytoja, galima patikrinti per ICO.
7. Parašas.
Dažniausiai tvarkant paslaugas reikalingas kliento parašas. Todėl nepamirškite pasirašyti!
8. Siuntimo kvitas.
Jei mokesčių deklaracija atliekama internetu, automatiškai generuojamas HMRC ar kitos institucijos el. kvitas.
Jei buhalteris siunčia bet kokius dokumentus, raštus, apeliacijas į HMRC ar kitas institucijas paštu, jis turi turėti siuntimo įrodymą. Ir jūs turite teisę gauti jo kopiją.
Išvada
Nesileiskite mulkinami nekompetentingų asmenų ar kompanijų. Pasirinkite atsakingai, kam duoti savo asmeninius dokumentus. Ir atminkite, kad yra tik trijų rūšių paslaugos: GREITA, PIGU arba KOKYBIŠKA.
Geriau truputis atsargumo negu dideli apgailestavimai vėliau.